W tym roku szkolnym nasza placówka po raz pierwszy przystąpiła do projektu współorganizowanego przez instytucje oświatowe, ośrodki edukacji i kultury z województwa kujawsko-pomorskiego.
Oto harmonogram i relacje z przebiegu tego święta w naszej szkole:
13 marca- Relaksacyjny poniedziałek- uczniowie mogą przyjść w piżamach, bamboszach, szlafrokach z podusiami, karimatami i kocykami. W klasach oraz w holu przy popiersiu Patrona Szkoły zrobiliśmy kącik wypoczynkowy, gdzie można było poleżeć lub posiedzieć w grupie , posłuchać muzyki relaksacyjnej i wyciszyć swoje emocje.
Tego dnia został ogłoszony konkurs klasowy dla IV-VIII na plakat pt. „,Jak się relaksować, żeby nie zwariować’.
14 marca- Wtorkowy zawrót głowy- tego dnia docenialiśmy potęgę umysłu ludzkiego. Na korytarzach , w świetlicy szkolnej i bibliotece umieszczone były różnorodne krzyżówki, szarady, sudoku i gry planszowe . Na lekcjach nauczyciele przypominali mnemotechniki i stosowali naukę przez zabawę. W klasach pierwszych odbyły się zajęcia programowania z robotem Photon.
15 marca- Środa sportowa - mózgu odnowa
Gimnastyka na początku lekcji oraz w czasie przerw międzylekcyjnych. Uczniowie wraz z nauczycielami poznawali różne ćwiczenia ruchowe zapewniające prawidłową postawę oraz proporcjonalną sylwetkę. Była więc joga, zumba oraz tradycyjna gimnastyka.
16 marca- Czwartkowe obiady – mózgowe porady
Tego dnia panie pedagog i pielęgniarka szkolna przeprowadziły w klasach I-III pogadanki na temat właściwego odżywiania mózgu, tego co warto jeść, w jakich ilościach, czym zastępować chęć słodkich przekąsek. Dzieci obejrzały też film edukacyjny pod tytułem „ Co lubi jeść nasz mózg?”
W stołówce szkolnej pojawiły się „Mózgowe przekąski” serwowane podczas obiadu. Uczniowie z wielkim apetytem chrupali świeże marchewki, cząstki jabłek oraz orzechy.
17 marca – Mózgowy piątek- dobry weekendu początek
Młodsze klasy ( I-III) na korytarzach szkolnych wspólnie wykonały plakaty ” Co jest właściwe dla pracy mojego mózgu?”
Klasy starsze prezentowały na sztalugach w holu szkoły wykonane plakaty „ Jak się relaksować, żeby nie zwariować”.
Cały tydzień:
- na lekcjach przyrody i biologii omawiano budowę i funkcjonowanie mózgu
- nauczyciele przypominali o popołudniowych spacerach dla dotlenienia mózgu.